Followers

Tuesday, January 4, 2011

1st Day

Hari ni hari pertama persekolahan bagi tahun 2011... Mcm biasalah pg isnin mesti ada perhimpunan. Selalunya nmpk lah kelibat2 pengawas yg tinggi2 n besar2 tp dtg tadi yg kecik2 je yg dilantik baru menjadi pengawas. Kecil2 cili api... Masih terbayang wajah MEREKA, teringat MEREKA tahun lps berdiri kat tempat yg tu. Tp td xde dah. Fekhry , kamu mesti terima kenyataan. Ya aku mesti terima kenyataan itu.

Macam biasa ada lah nmpk kelibat murid baru yg mempunyai pelbagai kerenah. kelakar pun ada. Hari ni aku ada 2 kls waktu pg mcm thn lps kls yg aku pnh ajar. Seronok dpt ajar mereka lagi. Lps rehat aku dapat relief. aku kn relief tahun 1. Kls ni ada 2 org je. 1 org lg x dtg. Pengalaman baru bl tengok murid2 yg hiper skt wlaupun 2 org mcm 6 org. Seorg tu budak perempuan cina, dia ni special sbb mak n ayah dia pun deaf. Dia sgt pandai, aku kena ajar tajuk TAPAK PERHIMPUNAN aku bwlah pi tapak perhimpunan tu. Aku pun ceritalah kat budak 2 org ni. yg budak perempuan cina ni pandai sgt isyarat. Masuk kls aku suruh diorg lukis pic yg ada tapak perhimpunan. Aku bglah contoh kat depan. Budak perempuan cina ni siap lukis pic org beratur, pic cikgu yg duduk kat atas pentas n pic org sedang naikkan bendera. Mmg kreatif. Seronok je tgk dia. Yang sorg lagi budak lelaki, tahun lps dia PRA tp dia ni malas sikit bnyak main. Dia pun special sbb abg n kakak dia pun pnh sek kat sek ni. Seronok sgt tengok gelagat diorg. Sbnrnya aku lemah skt nak handle murid kecik ni. Tu je cerita aku di hari pertama persekolahan....

2 comments:

Orang yang Comel